معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های این استان به مساحت ۷۱ هزار و ۸۵۱ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در وبینار طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور که با حضور فرامک عزیز کرمی دبیر طرح جهش تولید کشور برگزار شده بود از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های این استان به مساحت ۷۱ هزار و ۸۵۱ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

راه انجام افزود:  برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای سال زراعی گذشته ۷۲ هزار هکتار بود که ۳۱ تیرماه سال جاری به پایان رسید و استان قزوین توانست تمام این برنامه را بر اساس مساحت و جانمایی فنی محقق سازد.

وی اضافه کرد:  کشت‌های صورت گرفته در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا، آفتابرگردان روغنی، سویا و گیاهان دارویی است که بخش اعظم آن ر ا گندم و جو تشکیل می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:  بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته کشت۱۲۰ هزار هکتار انواع غلات در مزارع این استان پیش بینی شده که برنامه کشت آن از شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

راه انجام افزود: در برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های سال گذشته۴۲ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی به بهره برداران تحویل شد که امسال قصد داریم با توجه به افزایش سطح کشت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری بیشتری را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با همکاری و تعامل مناسبی که بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی برقرار شده است، می‌توان انتظار داشت که در برنامه سال جاری بتوانیم در محصولات استراتژیک گام‌های موثرتری برداریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برگزاری۱۷۷ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی به تعداد چهار هزار و۱۰ نفر روز برای کشاورزان و بهره برداران از دیگر اقدامات صورت گرفته در برنامه سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.